Uitdaging

Klantgericht denken en handelen, kwaliteit leveren, processen verbeteren en (capaciteit)problemen oplossen beschrijft de manier van werken binnen inVentiv. Je werkomgeving verandert continu en is per opdrachtgever verschillend. inVentiv heeft een open, collegiale en informele werksfeer.

 

Wat biedt inVentiv?

inVentiv is een bedrijf in beweging en dat biedt kansen voor jou. Voortdurend werken met andere teams en in een andere werkomgeving. Wij bieden je de mogelijkheid om je persoonlijke groei een impuls te geven door verschillende werkervaringen op te doen. Doordat je verschillende opdrachten en projecten bij steeds weer andere opdrachtgevers doet, gaat je ontwikkeling snel. Je speelt een actieve rol in je eigen ontwikkelingspad. Je leert van je collega’s en wordt gecoacht. Samen maken we elkaar sterker.

Professionele en persoonlijke ontwikkeling vinden wij belangrijk. Naast de noodzakelijke WFT opleidingen investeren wij veel in coaching, masterclasses en andere trainingen. Of je nou een starter of een professional bent. Wij geloven dat iedereen zich kan blijven ontwikkelen.

Wat maakt het werken bij inVentiv zo aantrekkelijk?

  1. uitdagende projecten op locatie bij de opdrachtgever
  2. grote, aansprekende opdrachtgevers
  3. inspirerende werkomgeving
  4. door steeds wisselende opdrachten gaat je ontwikkeling snel
  5. opdrachten die maatschappelijk relevant en actueel zijn
  6. kennis opdoen en delen
  7. elke opdracht doet een beroep op andere vaardigheden en competenties
  8. aandacht voor elkaar en betrokken collega’s
  9. je werkt in een hecht en enthousiast team

Starter

Heb je nog weinig ervaring en heb je een afgeronde opleiding bij voorkeur richting Banking & Insurance? Neem dan contact met ons op. Via het traineeship bij inVentiv ga je aan de slag bij verschillende opdrachtgevers. Je volgt diverse cursussen en opleidingen. Via inVentiv behaal je de belangrijke en noodzakelijke WFT modules en ontwikkel jij je persoonlijke vaardigheden door inhoudelijke competentie trainingen. Daarnaast krijg je persoonlijke coaching.

 

Professional

Je komt tijdelijk of vast in dienst van inVentiv of je bent een freelancer. Wij zoeken  passende opdrachten voor je. inVentiv begeleidt en ondersteunt je tijdens je projecten en opdrachten om te kunnen doen waar je goed in bent. Wij zetten je in je kracht en via ons kun jij je verder ontwikkelen door het volgen van cursussen, competentietrainingen en het bijhouden van WFT diploma’s.

Projecten & Opdrachten

Lees de ervaringen van onze medewerkers.

Ammi-Koffeman

Ammi Koffeman

“Bij inVentiv ben ik in 2011 begonnen op het project waardeoverdracht binnen a.s.r.. Daarbij begon ik op de processtroom ‘Uitgaande waardeoverdrachten’, na een korte inwerkperiode kwamen er steeds meer taken bij. Ik mocht gaan controleren, opleiden, werk verdelen en ook meedraaien in overleggen. Daarna ben ik enkele maanden werkzaam geweest als teamleider voor het Project Eindejaarswerk bij Eno Zorgverzekeraar. Dit waren erg leuke en leerzame maanden.
Nu zit ik vanaf oktober 2014 bij Aegon als Actuarieel Rekenaar. Hier maak ik compensatieberekeningen voor woekerpolissen, maar ben ook betrokken bij nieuwe compensatieregelingen. Ik maak dan berekeningen om het controle framework in te richten en help met testen en analyseren. Een leuke en uitdagende functie.

Wat ik positief vind van inVentiv is de mogelijkheden die ze bieden om jezelf te ontwikkelen. Zo heb ik een persoonlijke coach gehad, maar kan ik mezelf ook ontwikkelen door middel van opleidingen. Met een positieve en leergierige insteek ben je interessant voor de klant en val je vaak positief op. Zo probeer ik wat terug te geven, door voor inVentiv mogelijkheden te creëren voor nieuwe opdrachten.”

Freek-Thomassen

Freek Thomassen

“Bij Aegon ben ik in teamverband verantwoordelijk voor het gehele proces met betrekking tot kapitaalexpiraties. Het werkproces omvat het aankondigen van de naderende pensioendatum van de verzekerde tot en met het offertetraject en het opmaken van de uitkerende pensioenpolis. Gedurende deze periode is er veel contact met verzekerden en adviseurs, zowel per e-mail als telefonisch ter ondersteuning. Naast de reguliere ingangsoffertes kan er sprake zijn van een afkoop, echtscheiding, uitstel of vervroeging van de pensioendatum en is het mogelijk om meerdere ‘pensioenpotjes’ te combineren opgebouwd bij andere verzekeraars. Voor al deze offertes en de daarbij horende mutaties is het expiratieteam verantwoordelijk. Dit maakt het werk afwisselend, leuk en interessant.

Tijdens deze opdracht krijg ik alle vrijheid om mijn werkzaamheden in te delen in een dynamisch team. Hierbij wordt er van je verwacht om zelf dagelijks in te schatten waar de meeste prioriteiten liggen. Ik ervaar de opdracht en met name de afwisseling in werkzaamheden als bijzonder prettig. Hierdoor heb ik mij goed kunnen ontwikkelen en ervaring op kunnen doen in het belangrijke eindproces van de pensioenwereld: het moment waarop de verzekerde het pensioen mag laten ingaan!”

Anjana-Balgobind

Anjana Balgobind

“Ik ben sinds 2011 werkzaam bij inVentiv. Ik heb inmiddels al verschillende opdrachten gehad bij diverse verzekeringsmaatschappijen. Mijn eerste opdracht was bij a.s.r. afdeling Pensioenen, team Waardeoverdrachten. Hier ben ik bezig geweest met de stromen van de inkomende waardeoverdrachten. Na deze opdracht ben ik naar SNS Reaal gegaan in Assen. Ik kwam te zitten op de schade afdeling waar ik voornamelijk mutaties, royementen en roy data heb verwerkt. Bij a.s.r. ben ik weer teruggekomen om te starten aan het project pensioenen 2.0. Ik heb mij bezig gehouden met het opschonen en laten uitkeren van het deelnemersbestand m.b.t. pensioeningangen en overlijdens. In juli 2015 ben ik gaan werken bij Aegon in Leeuwarden aan een hersteladvies conversieproject waarbij klanten werden benaderd om hun producten om te zetten naar een nieuw bancair product.

Mijn voorlaatste opdracht is geweest bij Rabobank in Eindhoven op de afdeling Service Centrum Verzekeren waar ik me bezig hield met het muteren en verrijken van polissen van levensverzekeringen. In april 2016 was deze opdracht afgelopen en ben ik weer teruggekomen naar a.s.r. voor een nieuwe opdracht, namelijk het schonen van systemen die in een migratieproces zitten. Het schonen bestaat uit verschillende processen zoals het splitsen van verzekeringen vanwege fiscale regimes, mutaties uitvoeren en fouten uit het verleden herstellen. Hier zit ik tot op heden nog met veel plezier.

Al met al heb ik een verscheidenheid aan opdrachten gehad bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Ik heb me daardoor inhoudelijk kunnen ontwikkelen, maar ook gaandeweg leren omgaan met nieuwe situaties en veel nieuwe contacten opgedaan. Dit is mij tot nu toe goed bevallen!”

Mimoun-Ahbari

Mimoun Ahbari

Eerste Project: Verrijking NRL polissen

“Twee jaar lang heb ik samen met nog drie collega’s op een project bij een bekende verzekeraar gezeten. Onze opdracht was om de totale winst voor ieder polis van een portefeuille van ongeveer 2026 traditionele winstdelende verzekeringen te berekenen. Ten behoeve van het opnemen in de automatische processen heb ik als teamleider gezorgd dat binnen tien weken per polis de winst wordt vastgesteld en verwerkt in het systeem van de verzekeraar. Het polisbestand heeft verschillende dekkingen, zoals gemengd, bij leven, bij leven met restitutie en dergelijke. De waarde werd bepaald aan de hand van de mutaties die in het verleden zijn geweest. Ondanks de ingewikkelde berekeningen die we moesten uitvoeren, en het aantal polissen dat we moesten behandelen in zo’n korte periode, hebben we het project succesvol en op tijd opgeleverd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever was zeer tevreden over onze kwaliteiten en de manier van aanpak, en daardoor mogen we nog een ander project doen.”

Tweede project: Samenvoegingen VSF (Verzekerd Spaarfonds)

“De VSF portefeuille heeft polissen met een zogenaamde polissplitsing. Deze polissplitsing betreft kruislings (twee polissen) gesloten verzekeringen. Het betreft 823 kruislings gesloten verzekeringspolissen, bestaande uit een totaal van 1646 polissen. Om twee polissen samen te voegen moesten we alle componenten van de samengevoegde polis aanpassen, denk aan premie, kapitaal, doelkapitaal, clausules, garantiekapitaal, inhoudingpercentage, aantal participaties….., en dat vraagt heel veel handelingen in het systeem. Maar de grootste uitdaging was: hoe moeten we zoveel polissen samenvoegen in zo’n korte tijd (voor 15 december moet het klaar zijn )? Om deze vraag te beantwoorden had ik twee dagen nodig. Binnen deze dagen had ik een berekeningssheet ontworpen waarin we de gegevens kunnen verzamelen en ook laten verwerken. Uit de diverse schermen werden de gegevens opgehaald en ingevoerd in het berekeningsprogramma. Aan de hand van de resultaten van het berekeningsprogramma hebben we de juiste gegevens ingevoerd in de samengevoegde polis. De te vervallen polis werd daarna geroyeerd. Daarna werd door ons per samenvoeging een brief zowel naar de klant als naar de tussenpersoon gestuurd. Aan de hand van dit initiatief en nog andere handelingen hebben we gemakkelijker en efficiënter gewerkt. Ik heb het totaalbestand succesvol en op tijd ingeleverd aan de opdrachtgever. En het rekenprogramma dat ik gemaakt heb gebruiken ze nog steeds op de afdeling, ze waren er heel erg blij mee.”

Derde opdracht: spaarloon

“Na deze twee succesvolle projecten mocht ik samen met nog drie collega’s van de opdrachtgever blijven zitten om mee te doen aan nog een derde project. In deze 6 maanden heb ik heel veel geleerd over het effectief aansturen van een project.”